שותף אסטרטגי או רק מבקר?
מבקרים פנימיים ממלאים תפקיד מהותי בשמירה על יציבות הארגון ובהגנה עליו מפני סיכונים פיננסיים, רגולטוריים ותפעוליים.
ומכאן עולות כמה סוגיות מעניינות, וביניהן, האם התפקיד שלהם מסתכם רק בתגובה לאירועים? האם התפקיד מסתכם בהבטחת עמידה לדרישות רגולטוריות שונות?
התשובה היא לחלוטין לא, וזה גם מקבל ביטוי במסגרת עדכון התקנים הבינלאומיים של לשכת המבקרים הפנימיים.
בהתאם לעדכון שנכנס לתוקף החודש, המבקר הפנימי הראשי חייב לפתח וליישם אסטרטגיה עבור פונקציית הביקורת הפנימית, אשר תומכת ביעדי האסטרטגיה ובהצלחת הארגון, וכן תואמת לציפיות מועצת המנהלים, ההנהלה הבכירה ומחזיקי עניין מרכזיים אחרים.
ליבת עבודתם של צוותי הביקורת הפנימית והבקרה בארגון נשענת על עקרונות יסוד כגון עצמאות מקצועית, גישה מבוססת סיכונים ושיתוף פעולה הדוק עם כל היחידות העסקיות.
כדי להבטיח את יעילותם, נדרשת אסטרטגיה מקיפה הכוללת מיפוי סיכונים, זיהוי פערים והגדרת יעדים מדידים.
אסטרטגיה כזו הופכת את מערך הביקורת לשותף אסטרטגי, המספק תובנות חיוניות לתהליך קבלת ההחלטות ומסייע להנהלה להשיג את יעדי הארגון תוך ניהול סיכונים מושכל.
ללא אסטרטגיה ברורה, מערך הביקורת עלול להיתפס כגורם מגיב בלבד ולא כגורם יוזם המקדם את מטרות הארגון. ולכן, ארגונים מצליחים מבינים כי אסטרטגיה ברורה הופכת את מערך הביקורת למנוף לצמיחה ושיפור מתמיד, אשר מחזקת את האמון של בעלי העניין בארגון.
בשבוע שעבר, שותף ומנהל החברה, אייל בן אבי (רו"ח ומשפטן), הרצה בכנס השנתי של לשכת המבקרים. שמחנו לקחת חלק ולהציג כלים פרקטיים לגיבוש אסטרטגיה ויעדים למערך הביקורת הפנימית.
אנו שמחים לשתף יחד אתכם את המצגת אשר הוצגה במסגרת ההרצאה. להורדת המצגת לחצו מטה.